2 Ağustos 2014 Cumartesi

3+4=7 namına bir dip not

Çok üzgünüm zaman, seni tutamıyorum, sen geçiyorsun galiba sadece geçiyorsun. Bir yandan değişiyor herşey, herşey değişitiğiyle kalsa diyorum ama ben de değişiyorum en zoru da bu olsa gerek. Değişimlerle gelen büyük kayıplar ve büyük kazançlar. Yıllar önce tanıdığın ama hayatına hiç sürdürmediğin biri yıllar sonra başının tacı olabiliyor. Tıpkı annenin sözleri gibi "sen de böyle kalmayacaksın düzelecek herşey" der gibi. Gıcık olduğun o cümle gibi karşına dikiliveriyor ve elin kolun bağlı sanki...
Zaman geçiyorsun dedim ya, değişiyorum dedim ya, zor dedim ya çok zor bu değişen herşeye alışmak. Mesela acımasızlığım artıyor çok korkuyorum, merhamet duygumu yitirmekten.. O kadar sert "Hayır"larım var ki, "Hayır"larımdan korkuyorum. Zamanın tutup bir yerde beni o "Hayır"larımla çatışmaya getirmesinden..
Öyle şeyler görüyor ki insan, zaten unutabilene hayran kalıyorum. Asla unutmayacağım şeyler görüyorum. Bunu da bilmeseydim ne olurdu dediğim sahneler. Annem hep; güzel anılar biriktir, diyor. O kadar zor ki onları elinde tutmak, yüreğinde dokunulmaz bir yere koymak. Korkuyorum dokunulmazlarımın da değişmesinden.
Her sabah yataktan başka bir ruhla uyanıyorum, kendinle baş edememek çok zor. Unutmak istediğim hisler var benim çok sinirlenmek gibi, ağlamak gibi, üzülmek gibi, duyarsız olmak gibi, endişelenmek gibi, kaybolmak gibi.. Elimde bir silgiyle silsem ya onları, unutulmaz film kareleri gibiler. Kimden aldığımı biliyorum o çok sinirlenmeyi, o çok sinirlenmeyi nasıl öğrendiğimi, o çok sinirlenmeye başladığım ilk günü bile. O çok sinirlendiğimde ne çok üzüldüğümü ve aynı şeylerden defalarca üzülerek artık nasıl duyarsızlaştığımı fakat herkesin çok kıymetli, çok kutsal saydığı şeylere duyarsızlaştıkça endişelendiğimi ve kaybolduğumu... 
Sonra zaman geçiyor bir sabah uyanıyorum sanki hafızam silinmiş o gün bir çocuk saflığıyla uyanmışım öyle gülümsüyorum ne zamanın farkındayım ne değişenlerin, o sabah gülümsüyorum içimden yüreğimden, o sabah her sabah uyanan benden daha yumuşak başlıyım aslında daha güçlüyüm. O sabah 3+4=7 sonucu etkileyen tek sayıları seviyorum, o sabah, o gün ve o gece. 

Hiç yorum yok: