8 Ekim 2012 Pazartesi

Notlar

2 sözün yada 1 çift lafın varsa, 1ini yutacak ötekini susacaksın kızım!
İçini döktüm, dökerim sandığın bir su olacak gerisi yalan.
Yalan demişken hani bir fare gibi içinde koşuşup durduğun şu dünyanın neyine sığınacaksın ne olur söyle!
Annem derdi de deli sanardım "bu aklım gençliğimde olsa" diye.
Pişmanlık sanırdım değilmiş, bu çok derin bir tecrübenin, kökleri derinde birşeyin iki kelimede açıklanmasından ibaret işte o kadar!
Ne kötü bazen insanların gözlerinden okumak o duymak istemediğin, kondurmak istemediğin sözleri.
Senin yakıştıramadığın onun ruhudur mesela!
Kaçarsın kovalar onun özü de o ucuzdur mesela!
Ne çok mesela var sanki bir çember ateşten ateşin her bir kıvılcımı "mesela".
Mesela diyerek hafiflettiğim, üstünden kalınlarını alıp incelttiğim birşey adı gerçeğin ta kendisi.
Arkamı dönüp giderken acımayan içim!
İnsanın insanda ki değeri o şekilsiz kelimelerin içinde olsaydı keşke ama kelimeler maske gibi adi, ucuz, şekilsiz.
O değer gözlerinde, dudklarının titremesinde, çirkin yada sıcacık bir gülümseme de, istemsizce sallanan ayağının tam ucunda, başını öne eğişinde...
Bedeni konuşuyor işte dili masal bedeni saf gerçeği..
Buraya yürüyerek gelmemiş olmak ne fena o zaman sadece ayakların acırdı.
Böyle yüreğini de acıtıyordu bir vakit şimdi bakıp geçerken görmüyor bile işte yürüyüp geçecek kadar hissiz.
Tam da bunu diyordum işte 2 sözüm olduğunda 1 çift lafımda 1ini yutup ötekini susmadığım günlerim oldu akislerini ruhu sandığım kimlere oysa yalnızlığı öğreniyordum bilmeden.
Şimdi geriye kalan kısa yollarımda mutluyum çok üzgünüm.
Ben mutluluğu böyle isimlendirmemiştim.
2 sözün varsa 1ini unutup ötekini yutamıyorsan keseceksin o dilini kökünden kendi huzurun için ve geçip gideceksin evet!! acı ve çok gerçek!!! sen çıkarken hala aşağılara çekmeye uğraşanlardan.
Hayat acımasız olsa sadece ayakalrının altı acırdı.
Bacağımda yüzümde kaza izlerim var bana acıyı anımsatan ve üstü örtülü unutulmuş sandığım anıları. Ruhuna aldığın yaralarsa çoktan unuttuğun, unutulması mecbur gelen izi kalmış üstü soğumuş herşeyin bir daha açılmayacak kilitleri gibi unuttuğun ama hiç unutmadığın bir dersin kısa-öz notları gibi...

Hiç yorum yok: