6 Aralık 2011 Salı

Aşure...



Aşure ayındaymışız...

bugünden itibaren aşureler kaynayıp 7 kapı el değiştirecek.

aşure zamanı tıpkı ramazan gibi sevaplarla dolu...

birbirine selam vermenin bile sevptan sayıldığı bir zaman.

ben aşure sevmem, bizim evde pişildiğini hatırlamıyorum bile..

düşünüyorum annem değilse, anneannem olabilir mi?

yok onu da hatırlamıyorum.

bugün her yerde aşure yiyen insanlar gördüm desem...

severek yediklerini, birbirlerine överek tarfi verdiklerini.

neden yapıyor bu insanlar bunu, diye düşünmeden edemedim?

neden yapıyorsunuz gerçekten?

inanç mı?

alışkanlık mı?

adet mi?

iman mı?

aşureyi keyifle yiyenlerin o şiddetle aşure gününe en az ramazan ve oruç zamanına inandıkları kadar inanmalarını umuyorum.

aşure günü, van'da, hakkari'de, sınır da kars'ta, toprağın her yerinde, bu yakasında ve suriye'de...

inançları ruhunu ve vicdanını dolduran herkesin yüzünü güldürsün.


pişirip paylaşmak isteyenlere tarifi şurada!

Hiç yorum yok: