6 Temmuz 2011 Çarşamba

"Ayşe" olmak...

Semiha Şakir mezunuyum ben.
Bizim okul biraz ünlüler geçidi gibi. Oylum, Deniz, Ayşe, Zeynep...
Onlar okulun hem güzel kızları hem de ünlü kızları.
İnsanın birbirini en sümüklü halinden itibaren bilmesi ne fena:)
Yada belki de en "ham" halini bilmek.

Oylum, Deniz, Zeynep değil de ben "Ayşe" olmak diyorum..
Şimdi benim gözümden Ayşe;
Hazırlıktan başlayan & lise son sınıfa kadar süren okul hayatım boyunca 1 defa bile ağladığını görmediğim,
Her aktivitede görev alan & o görevi en iyi şekilde yerine getiren,
Sürekli gülen,
Görüntüsü gayet düzgün,
Sevecen & içten,
Hatta şöyle bir yorum yapacağım yerinde olacak, okulumuz genellikle varlıklı & memleketin bilinene ailelerinin çocuklarının okuduğu "zengin" okullarındandı, Ayşe ünlü bir baba&annenin kızı olmasına rağmen, burada memleketin bilinmeyen zenginlerinden & çocuklarından söz ediyorum, inanılmaz mütevazi bir kızdı.
Hemen hemen bütün eğitim kadrosu onu severdi çünkü tembel de değildi.


Bu o gün "Ayşe" olmaktı.
Şimdi bugün "Ayşe" olmak;
Sanırım 2 sene önceydi Asmalımescit'te bir gece karşılaştık ben Lokal'e girerken o da çıkıyordu.
Göz göze geldik, kafasını çevirip gitmedi, döndü zarifçe selam verdi, gülümsedi & yollarımıza gittik.
Hala aynıydı. Sabahları kantinde göz göze geldiğimde selam veren o kız aynı Ayşe!

Köşe yazarlığı, aşkıları, şarkıları, babası, babasının çocuğu şimdi de onun evliliği...
"Ayşe" olmak kolay değil.
Çünkü o bir tercih yaptı. Üstelik karşılıksız, yanıtsız kalan bir tercih değil.
Bir adamı sevdi, o adam da onu sevdi.
Ayşe, "Ayşe" olmasına rağmen mahalle baskısından kurtuamadı!
Dünyayı başına yıkalım diye elbirliği etti herkes.
Bu ne ?!!!

Dinine söven müslüman olsa!
Yaş farkı konuşuldu, 20 gün nedir denildi, ne oluyor yahu herkes dellendi mi?
Bu insanlar sevgili olsa susacak mıydınız?
Adam kelli felli adam çıktı bastı nikahı çenenizi kapamanız lazım.
Memlekette kimse evlenmez olmuşken, evlilikten sosyal & ekonomik sebeplerden herkes çekinip
evlenmez olmuşken.. Evlilik kurumu diye birşey kalmamışken!
Çıktılar evlendiler tamam işte daha ne istiyorsunuz?
Kız kendi kendine evlenecekti neredeyse o kadar üstüne gidildi ki..

"Ayşe" olduğu için, aşklarını, duygularını, babasıyla ailesiyle yaşadıklarını gizlemediği için yaptılar. Bunun için kendilerind ehak gördüler istediklerini söylemeyi.

Bence "Ayşe" olmak, şurada kendi çapında blog tutan, etrafında 10 kişiyle yaşayan ben olmaktan daha zor!

Ayşe çok mutlu olsun. Hep gülerek poz veriyor ya o gülüşü sonsuz & daim olsun.

Hiç yorum yok: