21 Haziran 2011 Salı

Hayat bazen donar kalır

8 Haziran'dan - 21 Haziran'a....


* * *

Seneler evvel bir gece sabaha karşı telefonum çaldı. O zaman evdeyiz hep beraber annem, babam, ben.. belki Siso bile bizde..
Telefonda ortaokul'dan lise'ye hep yanımda olan biri, G.
Ağlamaklı sesi, o ağlamaz ki!
Birşey diyor uyku sersemiyim...
Babam tepemde, parmağını yüzüme sallıyor "Kim o?".
O da "Babam" diyor, anlıyorum tuhaf birşeyler oluyor...
...
Hiç unutmadım ne olduğunu anlayamadığım o geceyi.
Yardım edemedim de öyle kala kaldım.
Hatta suçlu hissettim.

Yıllar sonra dün aynı ses telefonda bana yine aynı şeyi soracaktı, ne bileyim?
Aynı acı şuramda içim burkula burkula ... tanıdık tanımadık herkesi aradım.
En azından çevresine haber verenler oldu.
Tanımıyor ki kim bu 0 RH -? Neyi yayacak çevresine bir durup düşünüyor, belki de bakıp geçiyor. Kime ne diyebilirsin ki?
Yardım edememek her geçen saniye kangrenleşse de en azından çevrem 0 RH - lerin olduğunu öğreniyorum. Bugün değil belki birgün diye rahat ediyor içim.
Tanımadığım fakat aynı yollardan geçmiş birileri akıl veriyor, el uzatıyor.
Benim aramakla ve bulamamakla yetinmek zorunda kaldığım bu, adı her neyse ona, başka birilerinin yetişmesiyle son buluyor.
Ben telefonu kapatırken durduğum yerde gözlerim doluyor, sesimi kontrol ediyorum titremesin diye.
Çünkü herşey iyi olacak ben inanıyorum!
Hala haber beklerken bir tarafım suçlu, ezik, büzük, kırık, kopuk..
Kardeşim yok benim, tek çocuk olmanın bencilliği hep üzerimde. Yalnızlığı da hep yakamda.

Bu sabah telefon çalıyor, bambaşka bir ses "Beni aramışsınız".
Arayıp bulamadığım bir 0 RH -! Sevinip telefona sarılıyorum, son durum nedir?
Saklıyorum numarasını gerekirse diye, şimdilik iyi, ameliyatı bekliyoruz.

2 yorum:

mugehobi2 dedi ki...

ya anlamadım yazdıklarından birşey ne anlatmak istemişsin tekrar detaylı yazarmısın cokmerak ettim 0 rh ne anlmadım

SED dedi ki...

mugehobi2,

0 RH - (negatif) bir kan grubudur.
çok yakınım birinin babasının da kan grubudur. ameliyat olacağı için 0 RH - (negatif) kan gerekmişti bulmammız çok zor oldu.

yazıyı belki anlamadınız ama 0 RH - bunu nasıl anlamadığınızı da ben anlayamadım..