24 Şubat 2011 Perşembe

Faydalı Bilgiler Kılavuzu - Yün Bant Örmek!

Evet her kadın eline şiş aldı mı içinden doğal olarak örgücülük gelmeli!
Birkaç gün önce Tos gördüğü yün bantın resmini bbden gönderip altına da şu mesajı eklemişti;
"Bunu gördüm ama almadım! Sed bana bunu hemececik yapar:)"

Bu da benim yorumum:)

Şimdi işin faydalı kısmına geliyorum.
Bu bantı nası ördüğümü anlatıcam hemdeeee resimleriyle:)
Gerekli Malzemeler;
1. çift 5.5 numara şiş
3 renk - çile yün & makas
Nerden başlasam!
Banta 70 ilmek ile başlanır - bu standarttır bere de 70 başlansa oluyor mesela
İlk sıra 1 ters 1 yüz veya 2 ters 2 yüz lastik örülür
(Ben sadece 1 sıra lastik ördüm ama 2 sıra da örülebilirdi)
Kurbik göz yapmak için başladığım yünden biraz daha kalın yün seçim.
Böylece biraz daha pörtlek durabildi gözler:)
4.sıraya geldiğimde;
Gözün genişliğine göre berenin her iki yanından 25-28 ilmek bırakıp 25. veya 28. ilmekten sonra gözler için kullanacağım renk çileye geçiş yaptım.
Gözlere başlangıç olarak 3 ilmek attım & aynı sırada ortada 14 ilmek kalacak şekilde diğer göz için de 3 ilmek attım.
Aynı şekilde 5. sırayı da ördüm.
6. sırada göz için kullanacağım diğer rengi girdim fakat gözlere yanlardan 2şer ilmek ekledim.
Gözler bitinceye kadar kullandığım bütün ipleri sıradan birbiri içinden yürüttüm.
Böylece toplam 3 çile yünü arapsaçına dönünceye denk döndürdüm.
Bu kısmı tam bi deli işi ipler birbirine dolanıyor. Çöz bakalım işin yoksa!
Bence çile sayısı arttırılmalı- ben aynı çileden dışından & içinden ip kullandım ayıklaması 1 gün sürdü!
Gözlerin ortasına geldikten sonra gri rengi arttırmaya başladım. Beyaz kullandığım kadar gri , karamel kullandığım kadar da beyaz ördüm.
Başlarken yaptığımın tersine örmüş oldum böylece.
Bitirirken ölçtüm kulakları & alnı aynı anda kapatabiliyor muyum diye.
Yoksa çekiştiriyor muyum yok tam oldu.
Gözleri yine başladığım gibi 3 ilmek gri ile kapatarak tekrar 1 çileye inmenin mutluluğu ile son 2 sıra lastiği de örüp kestim.

Yaklaşık 4-6 parmak kalınlığında oldu.

Kesme işlemi & ölçme işlemi bitince iki yanından bantı diktim.
Oh hayırlısıyla böyle de takılır hale geldi.


Kurbik gözlerin yanlarda 2 pon po kulağı var.
Bunun için gerekli malzemeler;
Yine aynı çile yünler- aslında uyumlu başka renkler kullanılabilir belki daha bile eğlenceli olur.
Bir de bardak altlığı!
Bardak altlığı kesinlikle pon ponların ne kadar tombik olması isteniyorsa ona göre seçilmeli.

Sonra başla kızım sarmaya....

O çileler biticek, sar,, sar,sar,sar, sar, sar, sar, sar, sar,sar ,sar ,sar.....

Sar, sar, sar, sar, sar,sar, sar,sar du bakiyim abartma!


Heh olmuş:) Şimdi sardıklarını bardak altlığından çıkar:)

AAAAaaaaaaaaaaaaaaaa gerekli malzemelere eklemeyi unutmuşum!
Bir de ŞÜKRÜ lazım:)
O pon ponu iki kulaığından tutacak ki ortasından bağlayıp, iyice sıkasın!

Tam göbeğinden bir düğüm, döndür bir daha düğümmmmm

Oldu işte ne olduğu belirsiz bir yumak:)

Makasla yanlarını çok çekiştirmeden kesince çok güzel olucak.

Kırpığa dönene kadar kes, kes, kes, kes, kes, kes..


Tataaaaaaa pon ponlar bardak altlığıyla aynı beden:P

İkinci pon ponu da sar, sar, sa,sar,sar,sar,sar, sar, düğüm, düğüm. kes, kes, kes

Dındırıdınnnnnn 2 pon pon kulak- 2kurbik göz-1 bant!

Bantı ortadan katlayıp hatta kafada denemek daha uygun pon ponları şu yanlara tutup işaretledim mi gerisi yine dikmek:)

İşte böyle görünmesi gerek:)
Kulaklar böyle yelken gibi 2 yanda açık:)
Kulaklar & kafalar ısınsın gönüller kaynaşsın di mi:)
Herke güle güle kullansın- güle güle kullan Tatiş:)

1 yorum:

Burcu dedi ki...

çok güzel olmuş Sed ellerine sağlık :)) Tanyus da güle güle kullansın çılgın anneye yakışır bu sevgiler ... :))