12 Ocak 2011 Çarşamba

Dude sandık yanıldık!


Amerikan dizileriyle, Amerikan sinemasıyla, Amerikan reklamlarıyla büyümenin cilvesi de bu işte. Televizyona baka baka büyüdük bu hale geldik. Oğlan gelicek bizim kuaförün karşısındaki Gül Apartmanı'nın zilini çalıcak. Annem kapıyı açıcak, oğlan kapıda, üstünde deri ceketi, oduncu gömleği, içinde yakası hafif oyuk beyaz "fanilası", ayağında benim gençliğimde "Harley" bot, bugün "UGG"...

Saçlar hafif uzun, belki de ıslak! :O Temiz çocuk ne de olsa duş almış gelmiş. Hem dinimizce caiz, abdesti tam. Bir eli cebinde, hafif serseri ama aslında altın gibi bir kalbi var. Zaten elinde çiçekle gelmiş. Yarısı anneme yarısı bana!

Böyle önüne bakarken bakarken hafifte gülüyor, saçını da atıyo böyle başıyla savura savura. Annem kapıyı açınca tabi "İyi günler Bayan Kurtifurti, bu sabah nasılsınız?" diyor. Annem yerlerde, Pazar günü kapı çalmış, bizimki elinde örgüsü, saçı sanırım en son dün sabah taranmış, gözlükleriyle, içeride Ruhat Mengi'yi izlerken kapıya gelen çocuk sucu değil! bakkalın çırağı değil! postacı değil! Ama anneme soyadıyla hitap ediyor!! Kadın tam şoka giricekken "AAAA şimdi çıkardım seni, sen dün akşam ki filmdeki çocuk değil misin?"

Değil tabi!!

Hep bu hayallerle büyüdük. Erkeleri "dün akşamki fildeki çocuk" sandık. Dizideki Brendon, Dylon, David, Steve sandık. Sandık ki sabah kapıya corvetteyle gelicek. Üstümüzde kesilip mini şort yapılmış 501 Levis (ki ben o kotu kestiğimde alalı 10 yıl olmuştu, öküz gibi pahalı olunca anca işte..), kovboy çizmleri, üstte beyaz atlet, üstüne deri ceket. Oğlan görünce kucaklicak, şöyle bele sarılıp bir döndürücek kendi etrafında. Bizim sokakta bakkalın çırağının, kuaförün kalfasının, servisçinin oğlunun önünde corvette binmeden cilveleşip sonra havalı havalı gaza basıp gitcez sandık.

Sevgilim değilde "Bebeğim" olacaktık! Oh anam değilde "Fıstık" olucaktı iltifat. Sevgililer gününde okulun balosuna gitcektik! Okulda dolaba kitapları koyarken, boynumuzun üstünden inip dolabın kapağını tutan o el, kapağı kaparken cebinden çıkardığı biletleri gösterip"Cumartesi gecesi maça 2 biletim" var diyecekti! Okul takımı diye bişey olucaktı tribünlerde oturup bizimkine tezahürat yapacaktık.

Tabi ki mutlu son olacaktı, muhteşem bir düğünle dünyaevine girecektik (ne de olsa Türk kızıyız!). Gelin arabasının arkasına bağlamak için biriktirdiğimiz cocacola kutularının tıngırtısı arasında, arka camında kalpler içinde isimlerimizin başharflerinin yazılı olduğu corvettein önüne tabi ki gelinlikli bebek oturtulacaktı!

Sonra mahalledeki çift katlı evimize taşınıp çocuk falan yapıp mutlu olacaktık!

Bunca sene biz erkekleri hep dude sandık fakat bunlar dude değil duğduk çıktı! Nerdeee giyicen o mini şortu, giy de bak gör başına gelecekleri! Kapıda corvettein önünde cilveleşmek şöyle dursun, kucağa alıp dönmeler falan, kendini evden aldırabilirsen ne ala!!! Hele ki mahalleye geldi, o bakkalın çırağı, kuaförün kalfası ya hepsini dövmezse ben de insan değilim ya!! "Bu ib... sana niye bakıyo ki? Ne o eski seviglin mi?" den kavga çıkmazsa neyim!

Anneme çiçek, kapıda deri ceket, ayaklarda Ugg falan ne diyosun sen! Okulda bir takım varsa zaten futbol takımıdır. Tribünden tezahürat yapamazsın başka erkeklere rezil olur. Zaten kız başına ne işin var orada! Bir maç varsa bilet alınacak derbidir! Ona da kızla gidilmez erkek erkeğe tepişip küfür etmek varken, ne işi var kızın orda!!

Ya kısaca biz bunları dude sandık. "Bebeğim" olucaz sandık, sonra ola ola bebeğim oldu sana "Bağğğbeeeiiim sana ömrümü verdim bağbeyim" türkü oldu be. Bunların içinden Sülüman çıktı Sülüman hemde muhteşem Sülüman, olmadı Polat çıktı, yetmedi Ezel oldu, Gazel oldu, Behlül oldu onu da alaşağı ettiler!

Erkek dediğin zatı muhteremi o beynimizi yıkayan evimiz holivuttadakilerden sanınca hep mutsuzluk, hep bir kalp kırıklığı peşimizi bırakmadı. He dude iyi bişi mi onu da bilemedik, ne de olsa göremedik. Ama bu dudeluk beklediğimiz tip de çiçekle geleceğine 2 paket cips, 1 lt kola ile geldi. Üstelik kolanın yarısı yol boyu dolmuşta sıkılınca şişeden ağız yoluyla tüketilmiş. Cevap olarak "Ağğğşkuıııım ya yolda çok susadım napiyim köprü de inip su mu alsaydım?"

Ne yaptın ki susadın dolmuşta?

"Ağğğğşşkuııııım 4 paket cips almıştım 2sini yedim 2sini sana ayırdım ama açım yani ne yemek var açsana maçı aa ne bu ne izliyosun gel bırak bırak maça bakalım"larla idare ettik.

Annenin yaptığı yemeği tencereden kaşıklayan bişiden bahsediyorum.

Kısaca yanıldık yanıltıldık!

Öyle okula baloya falan giderken hep dekolteden azar işitip, eski sevgiliden sebep kavga ettik. "Baaak kığğğzıııııaaam ben senin o eski hırbo sevgiline benzemem, haysiyetsiz miyim lan ben kızarkadaşımı yanımda bu dekolteyle düğüne götürücem, o şalı dola boynuna dola! Heee şık giyinmişin kalbini kırmak istemiyorum diye fazla üzerine gelmiyorum ama o memeyi görmicem! dur sen benim ceketi giy iyiysi mi!"lerle balo diye düğüne gittik.

Az şey atlatmadık biz be. Az kahır az dert çekmedik. Modern ol dedik 4 karı almaya yeltendiler. Modern ol dedik evlilik de neymiş dediler. Modern ol dedik gece eve girmez oldular. Modern ol dedik fanilayı giyip üstüne atkı taktılar. Modern ol dedik onun üstüne de kumaş ceket giydiler. Modern ol dedik sen çalış beni bak dediler. Modern ol dedik bunları dude'a benzeticez, sallicaz çalkalicaz içinden Dylon, Brendon çıkarıcaz diye didinirken palazlanıp Ayşe'yi Fatma'yı örnek verip "Ağğğğğşkuııııım ya o kız da güzel ama bak bacakları falan ince, yüzü de güzel Allah için bak, bak bana kro diyosun ama senden zayıf şimdi Filiz ince yani hoş kız"lara kadar geldik!

Oysa basit birşey istedik bu dude iyi bişi mi bilemedik ama biraz kendine bak, öküz olma, azıcık kibar ol, güven ver, sev, sevdiğini gizleme, paylaş, eğlen, mutlu ol, mutlu et istedik.

O baka baka büyüdüğümüz dudeları hep bi bok sandık, özendik. Belki bizim model birşeylere baka baka büyüseydik herşey daha kolay olurdu.

4 yorum:

Tanya's dedi ki...

Kelimenin tam anlamıyla yıkıldım gülmekten burda..

Balkahve dedi ki...

Açıklayamadığımız sendromların nedeni bunlarmıydı acaba? :))
anne kız tüm hayallerimiz gitti ya...

Adsız dedi ki...

hahhhahahah valla çok güldüm bende:) doru deyüsün hoş deyüsün daa o kola ve cips mevzuuu bana biraz tanıdık geldi:) esinlendin gibime geldi..yok ben yıllarca dylon aradım yok kardeş başıma ne geldiyse ondan geldi..böle serseri olsun ama böle bana da yanık olsun ehehhehe :)eline sağlık kuzi

SED dedi ki...

yok yok bizzat şahit oldum! colacips:)

Tat kafa ben de yıkıldım:)

Balkahve ah aha o yıkılan hayalleri gel ben de gör:):)