1 Temmuz 2010 Perşembe

Tarihi Bodrum...

Bu sabah Lis Birigit Bodrum'a tatile gittiler.. Ben Bodrum'a ilk portakalda vitaminken gitmişim.
Sonra 6 yaşımda gittim, bizim yazlığın ana kapısından içeri o giriş, her yaz, her tatil Bodrum'a taşındım.
En sevdiğim şey doğumgünümde Bodrum'da olmak & Maçakızı'nda annemin bana party yapmasıydı.
Annem ne sabırlı kadındı ki yaklaşık 40 çocuğu sıraya sokar, ağzında düdük sol-sağ diyerek bizi Maçakızı'na götürüp orda bize tahammül ederdi.
Babam da ne hikmetse kumarhaneye gitmek için hep o tarihi bulurdu.
Sonra Lis'de gelmeye başladı Bodrum'a, ananem, Ozi, teyzelerim..
Lis geldiği sene Barış'a aşık olmuştu aralarında kaç yaş vardı bilmiyorum 10? Lis o zaman 9 yaşındaydı BMX’le Barış'a hava yapıyordu. Barış ona bakmayınca "Acaba neden" diye düşünüyordu. O sene yazlığın en popüler çocuğu olan Barış, Zeynep'le sevgiliydi. Sonra Zeynep'in ailesi Barış'ı veto etti. Zeynep out, Arzu in oldu. Arzu esmer, minyon, yeşil gözlü, güzel bir kızdı. Okay'la da Arzu, ya kankaydı ya sevgili olabilirlerdi. Ama bu Okay, Barış'tan yakışıklı, voleybolcu, tam bir afetti. Okay'ların Bodrum'un başka bir yerinde daha bir yazlıkları vardı. Efendi, aklı başında olduğundan gezmeden gezmeye sahneye çıkardı.
Lis, Barış'la olamayacağını onu Arzu'ya kaptırdığını ancak iskelede denize balıklama atlayarak Barış'ın dikkatini çekmek için zıpladığında, çocukluğunda getirdiği obezliğiyle iskele tahtalarını kırıp, arasına sıkışan bacağından akan kanlardan sonra anladı.. Ona şevkatle yaklaşan Barış & bütün ahali kah ağlıyor kah gülüyordu haline..

Yazlık arkadaşları, aşkları, bisiklet, zeytin savaşı, otelin havuzuna kaçak girmeler, gece denize girmek, su da tepişmek, karada tavla, iskambil, okey derken büyüdük..
Çok büyüğüz böyle yaklaşık 15-16 yaşındayız Akşam babam "11 buçuk, en geç 12 evdesin" tekmiliyle site içinde gezme & bisiklete binme izni veriyor.
"Peki" diyorum kaptığım gibi bisikleti vınnn, bisikleti bir yere atıp meydandaki ilk Bodrum dolmuşuna binip kendimi Bodrum'a atıyorum. Tabi yaşım çok büyük & isyankar bir kişiliğim olduğu için yaz günü ayağıma postal & o sene kestiğim 501 kottan şortum & siyah beyaz tshirtim üzerimde..
Bodrum'a varınca koşar adım Barlar Sokağı'na gidiyorum. Hadigari-Yettigari'de de girişte fosforlu kaşe basıyorlar koluna böyle fil mi, hipopotam mı ne bir desen.. Ben o kaşeyle Sokak Bar'a girmeye çalışyorum. Kapıda beklerken kafamı bir çeviriyorum bütün kış Cadde'de karşılaştığımız Lis'in okulundan o ekip orda!
O zaman bunlar "mega 3lü" ne bileyim "Vale 3lü" sü falan.. Tolga, Fatih & Okan! Kapıda sohbet (hayır ben 15sem onlar 18 neyin sohbeti) “üniversiteyi kazandın mı? yok beni İngiltere'ye gönderiyorlar”, giriyoruz içeri kendime bira ısmarlatıyorum & tabi ki babam Gaddargazi, bira içtiğimi fark ederse kırılacak bacaklarımı korumak için birayı yanımdaki saksıya döküyorum. Dökülen bira için bitti numarası çekiyorum sonra tuvaleti bahane edip koşarak ilk ev dolmuşuna binip, bisikletimi attığım yerden bulup eve gidiyorum.
Aslında adımı "Aslıcürret" koysalarmış tam yeriymiş. Bizim evin girişine gelmeden postalları çıkartıp elime alıyorum, eve arkadan yaklaşıp, terasta şezlongdan gelen horlama sesine ölçüm yapıyorum.. O yazlığın kapısı da ne gıcıktı Allahım açarsın gıcırdar, kaparsın gıcırdar.. Parmak ucunda giriyorum içeri, üstümü değiştirip yatıyorum hani böyle uykudan uyanmış havası yaratmak için 1 saat dönüyorum yatakta.. Utanmadan kalkıp “babaaaa yerine yatsana sinekler yicek” diye de uyandırıyorum babamı...
Yazlık bitip İstanbul’a dönüşte Lis’e bunları anlatınca Lis kıskançlık krizi geçiriyor. “nası yaparsın öyle şey yaa” diye bana çemkire çemkire..
Bu sabah Lis yine Bodrum’dayken bana 15 yıllık geçimişin büyük itirafını yaptı “Ben yapamadım o nası yaptı diye çemkirdim sana, ben senden daha büyükken.. Evet ya Barış’a da ondan aşıktım kendimi hep büyük sandığımdan..”
Gülüştük, ne benim ne onun kızımız yada oğlumuz olamaz diye de akıl verdik birbirimize.. Zavallı babam bilse ki bisiklete binmeye diye Bodrum!a gidiyorum öyle horlaya horlaya uyuyabilir miydi şejlongunda
He bu arada annem bütün bunların hepsinde sırdaştı;)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sen tam bir serserisin icinde Allah'tan bisiler engel oldu da kurtulduk:)evet bence Baris bana asikti bmx ıme hastaydi hehehe...o iskeledir benim özgüvenimi çökerten Ogün bugün kendime gelemedim :))serseri sedire sefioz:)

SED dedi ki...

Lis,

içimdeki serseriyi çok zor içimde tutmak:))
ama bırakırsam olacakları bildiğinden bırak içimde kalıp devre devre çıksın:))