3 Şubat 2010 Çarşamba

Söyleyeceklerim hoşuna gitmezse...

Herkesin var ne giydim, ne çıkardım, bugün kaç kere üstümü değiştirdim...
Herkes trend maker...
Herkes övünüyo, herkes de birbirini övüyo...
Böyle oturup bakıyorum & inan hiç ama hiç ilham vermiyor.
Mesela moda dergileri, daha kapağından girer ışık insanın içine.. Daha elin uzanırken içine akar... Hiç kapağından içeri davet etmeyen Elle gördünüz mü? Ya Look? Peki ya Agenda? Görülemez!
Kapağı açacaksın sayfaları karıştırırken mağazaya koşup onlara benzemek gelecek içinden. Yoksa olmaz o iş!
Adamlar modayı bırakır yemin ederim. Mankenler neden var? Neden koca bir piyasa var? Neden "ne giydim, ne çıkardımcılar" değil de "Modacı"lar var? Neden bir sor kendine?
Onlar olmasa sektör olmaz:) Hatta şöyle diyorum onlar olmasa ne giydim ne çıkardımcılar olmaz!!!
Misal & örnekli resim;
Aşağıda resmini gördüğünüz çizgiler ilk olarak Chanel tarafından sevgilisiyle deniz kenarında balıkçılara rastladığı birgün beyenilip giyilmeye başlanmıştır. Desen günümüze kadar gerek kalın, gerek ince gerek renkler değiştirilerek kullanılmış & kült olmuştur.
Çizgili desen insana asla daltonları anımsatmamıştır. Bakınız bu bana ait bir tasarım değildir, ben bu tasarımın sadece alıcısı & kullanıcısıyım:)

Şimdi resmini buraya koyunca poposu kocaman kızlarımıza "ben buldum al sen de giy" demek istemiyorum. Kimseye ilham vermek gibi bir kaygım da yok. Ama biliyorum ki ne giydim, ne çıkardımcılar herkesin dolabını karıştırmak istiyorlar:O
Serme kızım, yapma çocuğum! Bir yatakodasının bir de giyinme odasının kapısı kapalı tutulur.

Bir sürü şey moda ya, bir sürü desen, renk, şu bu ama bunlar herkese yakışmaz. Alkışlanmak için onu keşfeden olmak lazım iyi alıcı, iyi tüketici olunca modacı olunmaz bilmek lazım. Sokakta yürüken dikkat mi çekmek istiyor herkes anlamadım ki.. Ne giydiğini gösterince meşhur mu olacaksın bilemedim..

Vızır vızır konuşuyoruz burda ama parayı da, şanı, şöhreti, ünü de gümbürdeyenler götürüyor. Basit taklitçiler olmaktan öte geçemiyoruz. Kim istemez ki koskoca bir Devil Wears Prada olmayı! Kapıdan içeri girenin kıyafetini süzüp ilk kim tarafından o renkler bir araya getirildi, kimin koleksiyonunda podyum da sergilendi, kaç paraya satıldı, kaç yıl sonra ihraç fazlacılara düştü. Ama bunları bilmek saçları o değirmende ağartmak gerekiyor. Vitrinden topladıklarını anca kendin beyenirsin işte. Kendin giyer bakarsın sevecen bir kaç arkadaşın da çıkar "Ay harikaaaa" çeker. Noldu şimdi modacı mı oldum! Yoo gayette olmadım ta ki milyarlar benim yaptığımı yapıp adımı herkes duyup o işten kazandığımla bir şato da oturup taklitlerim çıkıncaya dek, affedersin bir nane olmadım:)



Bugün ki anarşist blogumu anarşist sayabileceğmiz sokakta yaşamasına rağmen beyazlığını koruyan & bununla inanılmaz dikkat çeken kedicikle bitiriyorum.

10 yorum:

Tanya's dedi ki...

Aaaa neden ki..ben bayılıyorum kombinli bloglara..pazardan aldığım corapla annemden kalma saati birleştirdim..bak süpriz yumurta gibi oldumlara..

Kendimizi eğliyoruz..bizi okuyan 100 kişi varsa kendimizi stil danışmanı sanıveriyoruz...oysa kıyafet ruhun yansımasıdır..alıp üstüne tutturmakla olmaz..olmuyor da..

Anarşik olmuş ama güzel olmuş..bende anarşikleniyorum zaman zaman kombinlere...

zeya dedi ki...

çok taş var bu yazıdaaa :):)
ama çok haklısın.

günde en az 50 kere karşıma gelen öğrenciler söylüyorum iyi giyindiğini sanmakla modacı olunmaz dur burada bir daha tekrarlayalım :):):)

sevdim bu anarşik ruhunu :)

tubik dedi ki...

Ahahaha anarşik SED en sevdiğim SED!

Ben o bloglara, 100 kişilik takipçi listesi arttıkçapoposu havaya kalkanlara eriyorum..

Özellikle de herşey ondan sorulurmuş havasında olup da o dolma bacaklarına pembe mus çorap + bootie giyenlere...

Sebnem'den dedi ki...

Puhahahahaaa....
Kafama kuş koydum...Bak totodan da sarkaç sarkıyor..Bu sezon ben guguklu saat oldum.Nasıl?İlk ben yaptım..Yapan olursa yakarım..
Takip listem bırak 100'ü 40 bile değil..Aman diyorum..Öyle hırslarım yok.
Kendi kendime takılıyorum..Ha yaptığım tek moda yazıları Moda Mutfağında zaten..O da öyle akım bokum şeyler değil...Bildiğin yeni trendleri anlatmak...
Ay valla üstüme alındığımdan değil..Yazmak geldi..
Seni öpen Guguklu Saatin.

SED dedi ki...

pazar çorabı anne saati kombinine kop:)))
sanki saati annesi montajladı evde..
kimse farkında değil herhalde yaptıkları "kombin"lerin money talks woman wears olduğunun.

SED dedi ki...

zeya,
bu yazımda aslında kimsenin tasarımcı olmadığını ama kendini "designer" "modacı" "moda pırtısı" sandığının anıtını dikmek istedim:)))

SED dedi ki...

tubik,

:)))) pembe çorap + bootie:)))

çok severim ısırası geliyor insanın o bacakları:))

SED dedi ki...

Şebo,

"guguk"...
ama aklıma "rizgar gibi geçti"den bir sahne geldi.. scarlett iflaslarından sonra evine döner sevgilisiyle buluşmaya gidecektir fakat giyecek elbisesi yoktur, perdeleri söker!! & elbise yaptırır, giyer çıkar. ben scartlettin tasarımcı olduğunu düşünüyorum:))

Emre dedi ki...

Aaaa Pudra'nın kayıp kardeşi. Bize gelsinde hasret gidersinler.

SED dedi ki...

Envy,

:)) birbirlerini görünce şok olurlar mı:))