11 Ocak 2010 Pazartesi

Önyargı & Dürüstlük

Gazeteler... Dün "çalışan gazeteciler" günüydü.
Çalışan..
Bu sabah bunun üzerine konuşuyorlardı radyolarda...
Sonra gazeteye göz attım. Okunacak haber yok bakılacak resim vardı.
Baktım resimlere sıkıldım.
Resimler o kadar uzun ki yazısız, kelimesiz, ifadesiz..
Bakıyorsun bitiyor..
Resimlerden birinin yanında bir başlık vardı zaten bütün sayfa sadece başlık & resim, "Çağın en yaygın hastalığı"..
Kimbilir ne yazıyor altında, bir cümle belki sonra saatlerce resim.. Yada resimler altında 3 kelimelik cümleler.. Bunun adı makale, haber..
Sonra yılda kişi başına düşen kitap sayısı 1 çıkıyor.
Normal, kimse okuma bilmiyor ki.. Bakma biliyor herkes.
Çağımızın hastalığı başlığında kalıyorum ben.
Bana göre çağımızın hastalığı önyargı sonra da bulanıklık.. Dürüst değiliz kısaca.
İçine bakmaktansa dışına bakıtığımızla ölçüp biçiyoruz.
Böyle yönlendirildiğimiz için.
Dürüst olmak yerine bulanık olmak daha kolay böylece kimse de kozumuz olmuyor. Bize yapılacak hamle yok. Oynanılacak oyun.
Zaten dışından herkes düzenbaz örünmüyor mu? Gözlerin gördüğü yeter.
Tamam kararı verdik bitti gitti işte.
Sonra?
Sonrası gazeteler gibi işte resim çok, yanak yanağa, kol kola, altı boş. Anlatılacaklar 2-3 kelimeli cümlelerden ibaret.
Zaten bildiğimiz 2-3 kelime var toplamda.. Onlar da toplasan 5 cümle eder. 5 cümleyi de herkese harcayacak kadar dürüst değiliz.
Çalışan gazeteciler vardı ya.. Çalışın lütfen bize göstereceğiniz çok şey var. Resim değiller, en azından unuttuğumuz hatta hiç kullanmadığımız bir sürü kelime. Bu bile "görüntü olmaktan kurtaracaktır bizi.
PS: kalvyenin tuşları çok zevkli evet! ama kağıt & kurşun kalemin yerini tutmuyor o hep vazgeçilmeyen.

2 yorum:

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

okumayı bilmiyoruz çünkü bakıp anlamak daha kolayımıza geliyor. pratik zekalı bir milletiz nasılsa. bütün bir makaleyi okuyup ne yapacağız iki resime bakıp 3 satır okusak bütün makaleyi öğrenmiş oluruz. bu zihniyetle yetiştiğimiz için böyle.
ama çağımızın hastalığı önyargı yada bulanıklık değil "bilmem" hastalığıdır.

SED dedi ki...

sürüden ayrılan koyun,
ama kime sorsan herkes herşeyi biliyor "biliyorum" diyor. anlat diyince ağzı var konuşuyor.
3 resim 3 satır diye kitap yapıcam bu arada feyz aldım yorumundan.