16 Aralık 2009 Çarşamba

FRESH AIR PLS!

Bu konu hakkında yazı yazmak isteyeceğim son konu bile değilken, şu anda yanan burun duvarlarım, boğazım & üstümün başımın beni delirtecek şekilde kokuyor olması herşeyi değiştirdi!! Şu anda benim için böyle seksi & bir fotoğraf karesi içindeki bu haliyle zararsız değil!Sigara içmediğim halde kapalı alanlarda sigara içmek yasaklandığında durmu çok ilkel bulmuştum. Hatta bunun bütün İstanbul gece & sosyal hayatını ciddi şekilde etkileyeceğini düşmüştüm. Çünkü alt yapısız bir zorunluluk oldu bu yasak. Hiçbir restorant, cafe, bar hiçbir yerin sigara içilen & sigara içilmeyen diye ayrılmış bölümleri yoktu. Bu da herkesin sigara içmek için sokaklarda kapı önlerinde uzun kuyruklar, insan öbekleri oluşturacağı anlamına geliyordu. Sohbetin en heyecanlı yerinde biri kalkacak "ben bir sigara içeceğim" diyecek & bunu bekleyen her içici masadan kalkacak. Aynen öyle oluyor masalar boş kapı önleri tıklım tıkış! Bu bana müthiş ilkel hatta sıkıcı göründü. İçerideki havayı temizleyecek bir yol bulunsa, bölümler ayrılsa bin tane fikir takla attı beynimde.
Fakat bugün fikrim tamamen değişmiş durumda. Ben sigara içmeyen biri olarak sigara içen kişilerin başına gelenlere hassaslaşırken, sigara içenlerin bencilce yollarına devam etmelerine çok şaşırıyorum. Genelde gittiğim her yerde sigara içmeyen tek kişi ya ben oluyorum yada 2 kişiden biri ben oluyorum. Bu ne demek? Bu geriye kalan bütün herkesin sigara içtiği anlamına geliyor. Tabi bu kişilerin konuya bakışı beni burda fazlasıyla ilgilendiriyor! Çünkü aynı anda burnumun dibinde oturup öfüre öfüre nefes almadan sigara içen 3 kişi yaydıkları dumanla nefes almamı zorlaştırdıkları gibi, sırayla bulundukları yeri havalandırarak da sigara içebilen kimseler var! Bunu nasıl yaptıklarını bilmiyorum duman içinde oturarak bunda rahatsız olmamayı nasıl başarabiliyorlar? Fakat bilinçsizlerin sayıca çok olması yasağın doğruluğunu kantılıyor yine ne yazık ki! Her konu da olduğu gibi sigara içemeyi bile beceremiyorsanız artık hiç birşeyi eleştirmeyiniz! Sigara içmek bile bir beceri işi. Kenarında sigaranı iç havalandır ortamı geç. "Yok olmaz duman altı yapıp, on paket ard arda içeceğimden" vazgeçmiyorsan sana yasak şart! Bunu "Kendini zehirledin be adam benim ciğerlerimden ne istiyorsun" diye yüzünüze çemkirecek raddeye getirmenize bakarak söylüyorum!

*Acaba yasak içeriğinde bilinçli içici & bilinçsiz içici olarak bir ayrım yapılması mümkün mü?

3 yorum:

fotograf penceresinden dedi ki...

sigara kullanmayan biri olarak kapalı alanlarda içenler açısından kötü bir durum yasak ama içmeyenlerin dumana maruz kalması hoş değil ki alerjik astımı olana ve sigara dumanına alerjisi olan ben en azından cafe& restaurant gibi yerlerde sigara içilen ve içilmeyen bölümler olsaydı içenler daha rahat ederdi bence

tubik dedi ki...

Son derece sigara içen ve bu sevdasından kolay kolay da vazgeçmeyecek biri olarak ben bu kararı sonuna kadar destekliyorum. Burnum artık koku almaz hale gelmesine rağmen girdiğim bir kapalı yerde sigara içilmediğini şıp diye anlıyorum ve ben de rahat rahat nefes alıyorum. Dışarı çıkmaya üşenip daha az sigara içiyorum. Yediğim yemeğin tadını alıyorum falan filan.. Bana bile bi sürü faydası oldu. Zaten sigara içen bir insan ne kadar bilinçli olabilir ki? Boşver hepimize yasak olsun :)

Tanya's dedi ki...

Şİmdi burada coğunluk olduğumuza göre ben bir tabela aldırayım ve ofise astıtayım..69 liralarla da ALişe tulum alayım..ne dersin?