25 Kasım 2009 Çarşamba

"Ev Hanımı"



Kadınlar arasında hangisi daha şanlı şöhretli bilmem.


Şöyle mirası kalınca bir soyad mı yoksa kariyer yolunda hep aynı soyadı taşımak mı?


Annemin gözlükleri kalın, duvarlar dolusu diploması & sertifikası , zengin kocası, o kocadan boyu kadar 2 çocuğu, aynı anda hatırı sayılır bir kariyeri olan bir ablası "Hangimiz akıllıyız bilemiyorum" derdi.


Lisede hepimiz "liseli kızlardık", okul etekli, ince çoraplı, kucağında dosyası okula giden. Sonra üniversiteli olduk. Orda ne liselilik kaldı ne kızlık. Üniversiteli olduk, öyle bilindik. Cinsiyetini kaybetmek gibi. Üniversitenin ilk yılları hemen renkler belli oldu. Kimisi burun kıvırdı, kimisi kol sıvadı.. Diplomaları alıp gidenler de oldu, tez elden sol parmağına yüzüğü takanlar da.


O diplomalılar iş peşine düştü, yüzüklüler çocuk doğurdu.


Diplomalılar o sevgiliden ayrıldı bu sevgiliyi buldu, yüzüklüler aynı kocaya 2.yi doğurdu.


Diplomalılar işten ayrıldı, yüzüklüler ev taşıdı.


Diplomalılar işe girdi, yüzüklüler biriç kursuna yazıldı.


Diplomalılar araba taksidi, ev taksidi ödedi, yüzüklüler birşey ödemedi hep harcadı.


Diplomalılara her yerde "evde kaldın sen" çekildi, yüzüklüler kocadan şikayet etti.


Birbirleriyle arkadaşlık da ettiler. Fakat "Mesleğiniz nedir?" sorusuna verilen "İç Mimar" & "Ev Hanımı" arasında kim şanlı şöhretli bilinmedi.


El kapısında kendi başıma ayaklarımın üzerinde duracağım diye gün gelip ofisin tuvaletinde bir üst müdürden yediği laflar yüzünden gizli gizli gözyaşı dökenler mi?


Yoksa akşamüstü kahvesinde en iyi dostuna kocasından, çocuklarından yakınarak söz eden mi?


Akıllı kadın kimdi?


- Kocasının imkanlarını çıtırdatanlar mı?


- Kendime imkan yaratıcam derken kocadan falan cayanlar mı?

6 yorum:

gn hanım dedi ki...

Yaşasın şendulluk, döve döve gelirim onların yerine ama yine kendim gelirim. belki gün gelir müdürden laf yerim ama gel manita git manita ak gece hayatına :)) anam anam benim sonum iyi değil, ama .çokta zevk almaya başladım bu yeni kızdan :)

SED dedi ki...

:)))
gel manita git manita:)) puhahahah,
zevk alıyorsan sorun yok:)

tubik dedi ki...

ev hanımı deyince bi üstüme alınmadan edemedim tam da bugün :)

O diil de olm, ne manyak programlar varmış tv'de.. akıllıyı deli eder...

Ha kim akıllıymış diye sorarsan, oyumu ev hanımlarından yana kullanırım.. Aman perdenin rengi solmuş, vay bamyanın suyu akmış derken...Kafa rahat kafa..

fotograf penceresinden dedi ki...

ben karar veremedim :)

SED dedi ki...

sevgili Tubik,

olm yorma kafanı :) ben kuyuya bi taş attım bırak öyle kalsın:)
ama yok oy vercem illa diosan bırak makaraları sebesss:) üzerine de alınma:)

SED dedi ki...

fotoğraf penceresinden,

işte yazıyı sırf bunun için yazdım benim de bir kararım yok!:)