1 Mayıs 2009 Cuma

PersonaLL GraFFiti

Sokaklarda 1Mayıs sessizliği hakim. Yollar bomboş, korna sesi duymadım, el kol hareketi yemedim, kimse arabasında söylenmiyordu. Hatta yol o kadar açıktı ki zik zaklar çizebilirdim. Derin nefes alıyordum ki önüme atladı hızla! Ödüm patladı resmen, kalbim öyle çarptı, öyle bir kasıldım ki, frene nasıl bastım & frenden gelen tırrrrrrrrrt tırrrrrrrt sesleri.. O koşmaya devam etti karşıya geçti belli ki evden kaçmış.. Fırsattan istifadeci bir hali vardı.

Belli ki yaramaz bir köpek yada afacan bir köpek ama beni çok korkuttu! Neyse ki hızla gitmiyordum. Neyse ki fren zamanında tuttu. Milimetrik bir mesafeyle kurtulduk birbirimizden. Sahiplerini kınıyorum!!!! Şiddetle kınıyorum eğer benim yüzümden bu sabah o köpekciğe birşey olsaydı vicdan azabından delirirdim.


Evde bakılan hayvanlar oyuncak değildir! Hatta hiçbir hayvan oyuncak değildir, insandan farkları yoktur. Nefes alıp veren canlılar onlar bir insana çarpmakla bir köpek yada başka bir canlıya çarpmak arasında hiç fark yok benim için. Çünkü onun da çekeceği acı aynı acı!

Burnumun dibinde patlayan bomba & silahlardan sonra sese allerji başlamıştı bende, bu sabah fren sesinden, araba sesinden, sessizliğin sesinden irkildim. Çok çok şanslıydım kimseye birşey olmadı. Umarım köpeklerinin huyunu suyunu biliyorlardır & bugün ona birşey olmadan sahip çıkarlar. Önümden geçip gittiğinde arkasından bakan, koşan, seslenen kimsecikler de yoktu. Tabi benim için apayrı bir üzüntü de o oldu. Nasıl ki çocuklarınızı gözünüzün önünden ayırmazsınız onlar da birer çocuk & göz önünden 1 saniye ayırmaya gelmez. Başına gelebilecek sadece araba kazası değil binlerce çeşit olay var. Mesela sokakta hayvanlara eziyet etmekten çekinmeyen bir sürü yaratık var. Onların eline de düşebilir. Daha bir sürü şey..

Bu sabah bir an kendimi anaokulunda kadar savunmazsız hissettim. O kadar korktum ki katılıp kaldım. Bir kaç saniye hiç hareket edemeyeceğimi düşündüm. Ben şanslıydım ama şanssız olanlar da olabilir. Sizin evde beslediğiniz bir canlı yoksa bile insanlık namına evinde bakan tanıdığınız herkesi bu konuda uyarın. Çünkü bunun üzüntüsü asla tek taraflı olmaz!


###################################################################


Benim hayalimde 1 Mayıs; aynı fikir & görüşteki insanların, bir araya toplanıp, şarkılar eşliğinde sakin yürüyüşü.. Tıpkı karnaval gibi kutlama havasında.. Böylesi daha insanca & insanların hak ettiğince olurdu. Kimse saldırmadan, kimse ıslandmadan, kimse gazlanmadan...


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Dışarıda süper bir bahar havası var. Sabah domuz giribi uyarısı vardı ama:) balkonda kahvaltı edilebilecek nazik havadan faydalanınız bence!





3 yorum:

Tanya's dedi ki...

Ah..aynen çocuk gibi evde besledilerimiz..yok birbirlerinden farkı..biraz dikkat diyorum hayvan severlere.

Ben taksime gidiyorum..numayişe..gelsene...gazlanalım..demokratik ülkemin meydanlarında.

SEDEN dedi ki...

ben kendi çapımda kutluorum gel gaz yok su yok... ama meydan da yok:)))

Tanya's dedi ki...

Bi sen bide ben varız zaten baksana hahayt.