5 Mayıs 2009 Salı

HIdIRELLeziiiiiiiiiii!

5 Mayıs'ı 6 Mayıs'a bağlayan gece...

Bizim apartmanda herkes gül ağcının dibine bi çaput bağlar.. Gül ağcının bolluğu mudur, apartman nufüsunun yaş seviyesi midir, eski mahallede hıdırellez kutlaması geleneğinin devamı mıdır bilemem ama illa bi çaputlar bağlanacak biliyorum.

Bir keresinde, şimdi apartmanda ikame etmediklerinden komşuluk edemesek bile, komşularımızdan biri hıdırellez gecesi kapıyı çaldı;
- Ding dong
- Derya abla bi şey rica edeceğim.
Annem ben şok bakıyoruz kadına.. Payidar ol deryacığım her zamanki gibi güleç;
- Tabi Fatoşcum nooldu?
Apartmanın derya ablası annem atakta:)
- Bir sorun yok dğeil mi eşin falan iyisiniz...
- Yok yok öyle değil biraz içeri girebilir miyim?
Kapı arası dedikodusu kıvamında...
- Derya abla bizim çocuğumuz olmuyo, bu gece de hıdırellez bi de dilek dilesem ama apartmandakilerden çekiniyorum. Buradaki gül ağaçlarının altına yapamam. Sen burda daha eskilerdensin başka nerde gül ağacı vardır.
- Aaaaaaa dur sen!
Annem çantasını dileklerini & beni kapıp, komşumuzu da önüne katıp bizim yan sokaktaki bahçesi gül ağacı cenneti olan dükkanımıza götürdü.
- Al sana gül ağacı ne dilersen dile kimse de tanımaz seni ahahahahahah
diye de kahkahasını patlatıp işe koyuldu.
Kıza beşik kur, kağıda yaz, şuraya bağla, kırmızı güllern altına koy, sabah erkenden gel al, denize at vb. direktifleri verdi. Dilekler dilendi, teşekkürler edild, bayram ziyareti gibi sona erdi hıdır:)

Ya aradan geçen süresiy tam hatırlamıyorum ama bunların cidden tombil, minik, cıvıl cıvıl bir kızları oldu. Fatoş'u son gördüğümde "Patates gibi oldum" diyor her haftasonu erkenden kalkıp yürüyüşe giderken minik kızı da babası uyanana kadar bize atıyordu. Minik İdil dünyanın en komik kız çocuğu, kucaktan iner inmez benim odama gelip, ne kadar toka, küpe, kolye, makyaj hepsini bir bir mıncıklıyor & her müzik duyduğunda olduğu yerde kıvırmaya başlıyordu.

Şimdi Hıdır Baba gerçekten varsa:) ben senelerdir kendisinden birşey dilemedim:) ayıp olmuş mudur?

Zaten dilek dilemekten korkarım ben, kafamın bir tarafında bazı şeyleri de gelişine bırakmak gerekitğine inanıyorum ondan sanırım. Şimdi bastığım yeri bilmem saçmalarım diye iyisi mi ben bu Hıdır Baba'dan, dilek dilemekten herbirinden uzak durayım diyorum.

Bu gece bulduğunuz bütün kırmızı gül dallarına, kırmızı keseler, içine bereket olsun diye bulgur, pirinç, tuz, şeker, kazanç olsun diye para, sevgi olsun diye kalpler doldurup koyun. Ama bütün bunların yanında bence ülkemizde & dünya da felaketlerin, terörün, ekonomik krizlerin, hastalıkların, kötülüklerin yok olmasını dilemek en doğrusu olur. Belki böyle toplu bir enerjiyle düzeni değiştirebiliriz. Bilmiyorum saçma gibi geliyor ama gerçekten çok içten istesek, hepbirlikte istesek Hıdır Baba'da bize bir güzellik yapmaz mı?

Dikkat bu blogda yer verilen hurafesel anlatımlar kafa karışıtırıcı olabilir!

9 yorum:

Tanya's dedi ki...

Ben beişiğin yanına dünya barışı için bol kalp..aids aşısı..domuz gribi aşısı..sevgi..herşeyi tıkar bağlarım bahçedeki gül ağacına..

Yada diyorum Deryacığımın dükkanı iyi gelmişse oraya mı gitsek..ekip olarak?

tubik dedi ki...

Ahahah ben gelirim :D Süper dilek dilerim :D İsterseniz dilekten sonra da bize gider kahve or şarap neyin hüpletiriz ekip olarak..

Ayrıca Hıdır Baba vardır. Ben bundan tam 10 sene önce ne çizdiysem gülün altına sokuşturduğum kağıtta, bugün sahibim...

Alara dedi ki...

Hiç ezilmedin bikere bile ezilmedin hiç ezilmedin bikere bile!!!!!!

SEDEN dedi ki...

Tanya,

bahçedeki gül ağcına neler ettim bi bilsen:)))

SEDEN dedi ki...

Tubik,

Olm hiç hayırlı değil 10 sene mi beklicem istediklerime sahip olmak için.. en yaşlanırım o zaman da bugün istediklerimi istemem... yok olmaz o:)))

SEDEN dedi ki...

Alara,

bak erikleri yanaklarıma tıkar "sizinglen danışabilir miyiz" derimmm:))

hiç ezilmedim bi kere bile ezilmedim hahahahahah:)

Sebnem'den dedi ki...

Ulen Sed....
Erikleri ağzına tıksana:))
Ada gülü,bahçe bülbülü....
Hıdır Baba'ya''Yanlarım ağrıyoooo''desem çare bulur mu?
Ama o yan ne yan bende bilmiyorum..:))
Bizde gül yok canım..Bahçede ortanca balkonda sardunya...
Yaptım dibine bir şey..
Karşı aportımandaki teyze şaşkın..Kesin kayinvalideme şikayet etmiştir beni..Arkadaşıymış dün öğrendim:))

pastacirapunsel dedi ki...

Annemin kuzeni de seneler önce aynı dilek için kapılara dayanmıştı, gülün dibine beşikler kurmuşlardı, şimdi boyum kadar bir kızı var:)) Bazen diyorum ben de birilerini kapısına dayansam mı:)) Gerçi bizim bahçedeki güle astım kesemi, bekliyorum:)

Adsız dedi ki...

istemek lazım dilemek lazım.inanmak lazımm:)hıdır bahane, yaydıın enercii şahanee:)