10 Şubat 2009 Salı

5 günlük uykusuzluk

Geçen gün bir öğle yemeğinde bizim patron, ben, Tati birlikte yemek yerken konu dolaştı dolaştı şuraya geldi & patron dedi ki "Bir evliliği bitiren şey ailelerdir" dedi. Adam nasıl doğru bir laf etti kardeşim. Bir laf bu kadar mı okkalı ve yerine oturan bir laf olur.

Bir kere Türkiye'de ne yazık ki ailesiz bir hiç olan zoraki bir toplum yapısı var. Tepemize seçtiklerimiz her geçen gün bizi sömürdüklerinden, hayat pahalılığından, istihdam kısıtlılığından, ekonomik tomarla sebepten tek başına var olmak diye bişi yok.

Tek başına ancak 40lı yaşlarında var oluyorsun. 40lı yaşlara kadar sürünmek yada sürünmemek işte bütün mesele bu aile yardımıyla engellenebiliyor. Böyle bir durumda "aileyle evlilik " gibi birşey çıkıyor.

Nedir bu aile ile evlilik ayınsız uyunsuz, gerekli gereksiz bütün aile fertlerine saygı duymak!

Benim annemin bir lafı vardır hep çok sinirlendiğimde bana "Kızım köpeğinin yoksa sahibinin hatırı vardır" der. Ben böyle yetiştirilirken nasıl olupta çevremdeki insanlar saygısızlığın kitabını yazıyor hayrete düşüyorum. Çünkü bu aile ile evlilik müessesesinde herkes saygısız!

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki herkes bir diğerini kendi kölesi sanıyor. Satın aldım sanıyor! Ya ama gün geliyor anne çocuk ters düşüyor. Nasıl olupta birini satın aldım sanabilirsin!

Bazen düşünüyorum bu ülkeyi ne yazık ki terk etmediğimiz için suçlu muyuz acaba diye. Eğitimsizlik & ekonomik sorunlar hayatın her deliğine girmiş vaziyette. Kendimize bunu nasıl layık gördük toplum olarak.. Bu yaşam şekli mi yani bizim hak ettiğimiz?

Tepemize seçtiğimiz her hükümette bir adım öne gideceğimize bir adım geri gidiyoruz. Her geçen gün eğitimsiz insanların sayısı artarken, ekonomiyle beraber kişisel gelişim oranı da düşüyor.

Senelerce kolejde okudum ben, üniversiteye gideceğim sene annem&babam oturmuş özel üniversite parasını hesaplıyordu. Utandım! Onlara gidip "Eğer üniversiteyi kazanamazsam, özel üniversiteye gitmek zorunda kalırsam ben part time çalışacağım" dedim. Sonra İstanbul Üniversitesi'ni kazandım & part time yine çalıştım. İstesem çalışmayabilirdim ama sıra arkadaşım vardı İzmir'li bir çocuk.. Geceleri gitar çalardı. Yurtta kalırdı.. Bir çay ısmarlarsan gözleri ışıldardı ama altında kalmaz o da sana birşey ikram ederdi. Sırf ona ayıp olmasın diye çalışmış bile olabilirim. Onun gibi bir sürü insan vardı. Evinden kalkıp gelmiş okumaya. 4 sene kaloriferleri yanmayan okula gittik. Camlar her daim kırık olurdu "Sağ&Sol Çatışmasından".. Rektörlük binasına her girişimde "Bikiiiiiniiiiiiii!" diye böğürmek isterdim sıcaktan. Bayılarak sömürttürdük kendimizi bunca yıl..

Sonra toplumsal sorunların içinde boğuluyoruz işte! Okumakla da adam olunmuyor. O kadar çok şey gerekiyor ki adam olmak için.. Bir refah düzeyine ulaşmış olmak gerekiyor. Yoksa dünyanın neresinde okursan oku nesil psikolojisi diye bişi var.. Yüzyıllarca sürünmüş& sömürülmüşse doğduğun toplum bunu unutamıyorsun..

Dün de yazmıştım kötülük insanın içinde doğar. İnsan kozmik bir yapı bana göre içinde herşey var. Baharat dükkanı gibi.. İçindeki kötülüğü de , iyiliği de bulup keşfedip ortaya çıkarmak kendi elinde. Fakat ona bile müsade yok! Gün geliyor bakıyorsun zaman dolmuş.. Saçma sapan şeylerle uğraşmışsın hayat geçmiş.. Oysa ben daha içimdeki Shakespeare'yi bulacaktım. Kaygılarımdan arınıp yapamadım. Sömürülmekten, saygısızlıkları hazmetmeye uğraşmaktan yapamadım!

5 günlük uykusuzluktur bu yazının sebebi.. Ama acıtan da acıtılır gün gelir!

4 yorum:

Tanya's dedi ki...

Sedcim,

Maalesef bende sinirleniyoru..bu mudur hakkettiğimiz diye..ama sonraher insan hakettiği şekilde yönetilir diyorum...bir yerlerde bzler hata ettik galiba..düzeltemiyoruz bir türlü..

Aile meselesine gelince..patron ne derse doğrudur..

Adsız dedi ki...

"Tek başına ancak 40lı yaşlarında var oluyorsun" demişin ya o bi şans.yane eğer herşey düşündüğün gibi olursa..auuvv çok tepkiLiiimmm yazamiciimmmm.

SEDEN dedi ki...

Patron dedi ve çıktı!

Adamın dilinden dökülürken hayatım şaştı cidden...

Doğru hak ettiğini yaşamk çok doğru Patron''de bişi derse doğru demek ki:))

SEDEN dedi ki...

Tepkiyi gel bende gör kardeş katili olucam!